TFF Kulüp Lisans Kurulu’nun 22 Haziran 2026 tarihli toplantısında 2026-2027 sezonu Süper Lig takım harcama limitleri belirlendi. Süper Lig’e yükselme başarısı gösteren Amedspor’a tanınan 893 milyon 261 bin 956 TL’lik limit, yeşil-kırmızılı camiada merakla bekleniyordu.
YENİ EKİPLER ARASINDA EŞİT BAŞLANGIÇ
Ligin yeni takımları Amedspor, Erzurumspor ve Çorum FK için belirlenen harcama limitleri eşit olarak hesaplandı. Her üç kulübe de 893 milyon 261 bin 956 TL limit tanınırken, bu rakam geçen sezonu 7-15. sıralar arasında tamamlayan takımların ortalaması alınarak belirlendi. Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı EK XIII/D maddesi gereğince, T sezonunda Süper Lig’de yer almamış kulüplerin limitleri bu yöntemle hesaplanıyor.

AMEDSPOR’UN RAKİPLERİYLE KARŞILAŞTIRMASI
Amedspor’un 893 milyonluk limiti, ligin alt sıralarındaki bazı takımlarla benzerlik gösteriyor. Alanyaspor 571 milyon, Göztepe 678 milyon, Kasımpaşa 647 milyon TL ile yeşil-kırmızılı ekibin gerisinde kalırken, Kocaelispor 953 milyon ve Çaykur Rizespor 1.8 milyar TL ile Amedspor’un önünde yer alıyor. Bu durum, Diyarbakır temsilcisinin transfer döneminde orta sıralardaki rakipleriyle rekabet edebilecek bir bütçeye sahip olduğunu gösteriyor.
LİMİT ARTIRMA İMKANI VAR
Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı’nın EK XIII E maddesine göre, Amedspor yönetimi belirlenen limiti artırmak için 15 Aralık 2026’ya kadar veya transfer dönemlerinin son günü saat 18.00’e kadar Kulüp Lisans Kurulu’na başvuruda bulunabilecek. Bu başvuru sonucunda limit, kulübün mali yapısı ve gelirlerine göre yeniden değerlendirilebilecek.

TRANSFER DÖNEMİNE HAZIRLIK
Süper Lig’de mücadele edecek olan Amedspor’un, harcama limiti çerçevesinde kadrosunu güçlendirmek için çalışmalara başlaması bekleniyor. Yeşil-kırmızılı yönetimin, limit dahilinde kalarak hem transferler yapması hem de mevcut oyuncuların sözleşmelerini yenilemesi planlanıyor.