Türkiye Futbol Federasyonu Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu öncesinde ulusal lisans başvurularını değerlendirmeye devam ediyor. Bugün yapılan toplantıda, Amed Sportif Faaliyetler’in de aralarında bulunduğu 9 kulübe ulusal lisans verildi.
İKİNCİ AŞAMA KARARLARI AÇIKLANDI
Kulüp Lisans Kurulu, daha önce 21 Mayıs’ta yaptığı ilk değerlendirmede 10 Süper Lig kulübüne UEFA lisansı, 3 kulübe ise ulusal lisans vermişti. Bugünkü ikinci aşama toplantısında ise eksikliklerini gideren kulüpler masaya yatırıldı. Amedspor, Kasımpaşa, Ankara Keçiörengücü, Bodrumspor, Aliağa Futbol, Muş Spor Kulübü, Altınordu ve Ankara Demirspor’un başvuruları olumlu sonuçlandı.

AMEDSPOR’UN LİSANS SÜRECİ
Süper Lig’e yükselme başarısı gösteren Amedspor, Kulüp Lisans Kurulu’na yaptığı başvuruda sportif, altyapı, personel-idari, hukuki ve mali kriterleri eksiksiz şekilde sundu. Kurul, yapılan incelemeler sonucunda yeşil-kırmızılı ekibin tüm şartları yerine getirdiğini tespit ederek ulusal lisans verilmesini oy birliğiyle kararlaştırdı.
DİĞER KULÜPLERE EK SÜRE TANINDI
Toplantıda eksikliklerini tamamlayamayan kulüpler için de karar alındı. Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı’nın 26/1. maddesi kapsamında, kriter ihlallerine uygulanacak yaptırımların yer aldığı Ek.XIV tablosu uyarınca bu kulüplere para cezası ve 30 günlük ek süre verildi. Böylece lisans alma şansı devam eden kulüpler için ikinci bir fırsat doğmuş oldu.
LİSANS ALAN KULÜP SAYISI 29’A YÜKSELDİ
Bugünkü kararlarla birlikte 2026-2027 sezonu için lisans alan kulüp sayısı 21’den 29’a çıktı. Yeşil-kırmızılı ekip, Süper Lig’e hazır olduğunu tüm kriterleri karşılayarak gösterdi.