Diyarbakır, Elazığ ve Malatya sınırlarının birleştiği noktada stratejik bir öneme sahip olan Karakaya Barajı'nda, su seviyesini dengelemek amacıyla yürütülen kontrollü tahliye süreci tamamlandı. Türkiye'nin enerji üretim kapasitesi en yüksek ikinci hidroelektrik santrali olma özelliğini taşıyan tesiste, baraj gölünde biriken suyun tahliyesi günlerdir devam ediyordu.
TAHLİYE SÜRECİ TAMAMLANDI
Geçtiğimiz aylarda bölgedeki su seviyesinin kritik sınırlara yaklaşmasıyla başlatılan tahliye operasyonu, baraj çevresinde adeta görsel bir şölene dönüşmüştü. Yedi yıl aradan sonra gerçekleşen bu su boşaltma işlemi, doğa severlerin ve bölge sakinlerinin yoğun ilgisini çekmiş, binlerce kişi baraj gölü çevresine akın etmişti.
SEVİYE KONTROL ALTINA ALINDI
Yetkililerden alınan bilgilere göre, baraj gölündeki su seviyesinin planlanan güvenli sınırlara geri çekilmesiyle birlikte tahliye çalışmalarına son verildi. Barajın, enerji üretimi faaliyetlerine herhangi bir aksama yaşanmadan normal seyrinde devam edeceği öğrenildi. (Diyarbakir.Net)