Diyarbakir.Net | Diyarbakır | Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nde kritik 30 dakika: Senaryo gerçeği aratmadı

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nde kritik 30 dakika: Senaryo gerçeği aratmadı

Olası afetlere karşı hazırlık seviyesini artırmak amacıyla Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi hizmet binasında gerçekleştirilen tatbikatta, yangına müdahaleden arama-kurtarmaya kadar tüm senaryolar uygulamalı olarak test edildi.

Olası afetlere karşı hazırlık seviyesini artırmak amacıyla Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi hizmet binasında gerçekleştirilen tatbikatta, yangına müdahaleden arama-kurtarmaya kadar tüm senaryolar uygulamalı olarak test edildi.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nde kritik 30 dakika: Senaryo gerçeği aratmadı

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamındaki yükümlülükleri çerçevesinde hizmet binasında kapsamlı bir deprem ve yangın tatbikatı düzenledi. Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi’nin koordinasyonunda gerçekleştirilen tatbikatta, İtfaiye Dairesi Başkanlığı ve Afet İşleri Dairesi Başkanlığı da aktif görev aldı. Tatbikat öncesinde Belediye Meclis Toplantı Salonu’nda personele yönelik bilgilendirme eğitimi verilirken, acil durum planları ve yangınla mücadele prosedürleri masaya yatırıldı.

SENARYO GERÇEĞE YAKIN CANLANDIRILDI

Saat 10.07’de başlatılan tatbikat yaklaşık yarım saat sürdü. Hazırlanan senaryoda, binada meydana gelen depremin ardından yangın çıktığı varsayıldı. Personelin acil durumlarda izlemesi gereken adımlar uygulamalı olarak test edilirken, tahliye, söndürme, kurtarma ve ilk yardım süreçleri eş zamanlı olarak yürütüldü.

GENEL SEKRETER BAKIROĞLU ACİL DURUM YÖNETİCİSİ OLARAK GÖREV ALDI

Tatbikatın başarılı bir şekilde tamamlanması için üst düzey bir koordinasyon kuruldu. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Serdar Bakıroğlu, tatbikatta acil durum yöneticisi olarak görev yaparken, Genel Sekreter Yardımcıları Muhabbet Erdoğmuş, Zerin Türk ve Aziz Özdoğan ile Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanı Azad Yıldız da acil durum yönetici yardımcılığı üstlendi. Daire başkanlarının ekip yöneticiliğini yaptığı tatbikatta söndürme, kurtarma, koruma ve ilk yardım ekipleri sahada aktif rol aldı.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi binasında deprem ve yangın tatbikatı 1

TAHLİYE, KURTARMA VE İLK MÜDAHALE BAŞARIYLA TAMAMLANDI

Tatbikat senaryosu gereği bina içerisinde bulunan personel, acil çıkış prosedürleri doğrultusunda güvenli bir şekilde tahliye edildi. Çalışanlar toplanma alanlarına yönlendirilirken, ekiplerin koordinasyonu da dikkatle izlendi. Senaryo gereği yaralanan personele olay yerinde ilk yardım ekipleri tarafından müdahale edilirken, yaralılar sedyelerle ambulansa taşındı. Eş zamanlı olarak itfaiye ekipleri, yangına müdahale ederek söndürme işlemini gerçekleştirdi. Bina içerisinde mahsur kalan personel ise arama-kurtarma ekipleri tarafından kısa sürede güvenli alanlara çıkarıldı.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi binasında deprem ve yangın tatbikatı 4

AFETLERE KARŞI HAZIRLIK KAPASİTESİ GÖZDEN GEÇİRİLDİ

Düzenlenen tatbikatla birlikte Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin olası deprem, yangın ve diğer acil durumlara karşı hazırlık düzeyi gözden geçirilirken, personelin afet anında doğru ve hızlı hareket etme becerilerinin artırılması hedeflendi. Yetkililer, bu tür uygulamaların belirli aralıklarla tekrarlanacağını ve eksikliklerin giderileceğini belirtti.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi binasında deprem ve yangın tatbikatı 11

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız