Türkiye genelinde uyuşturucuyla mücadele kapsamında yeni bir operasyon dalgası başlatıldı. İçişleri Bakanlığı’nın açıklamasına göre, Jandarma Genel Komutanlığı Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı ile Cumhuriyet Başsavcılıkları koordinesinde Antalya, Aydın, Diyarbakır, Isparta ve Kayseri’de eş zamanlı operasyonlar gerçekleştirildi. Operasyonlarda uyuşturucu madde bulundurduğu tespit edilen 341 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı.
GENİŞ KATILIMLI OPERASYON
Operasyonlara 146 asayiş timi ve 8 komando timi olmak üzere toplam 634 jandarma personeli katıldı. Ayrıca 13 özel eğitimli narkotik arama köpeği de operasyonlarda görev aldı. Beş ilde belirlenen adreslere düzenlenen baskınlarda, şüphelilerin ikamet ve araçlarında aramalar yapıldı. Ekiplerin titiz çalışması sonucu çok sayıda uyuşturucu madde ve kullanım aparatı ele geçirildi. Gözaltına alınan şüphelilerin emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edileceği öğrenildi.

MÜCADELE KARARLILIKLA SÜRÜYOR
İçişleri Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, gençlerin geleceğini hedef alan zehir satıcılarına karşı mücadelenin kararlılıkla sürdüğü vurgulandı. Açıklamada, “Güvenlik güçlerimizin etkin operasyonları ve toplumumuzun desteğiyle, zehir tacirlerine geçit vermeyeceğiz” ifadelerine yer verildi. Bakanlık ayrıca, operasyonları gerçekleştiren jandarma personeli, Cumhuriyet Başsavcılıkları ve emeği geçen tüm birimleri tebrik etti.
DİYARBAKIR’DA DETAYLI ÇALIŞMA
Diyarbakır’da da geniş çaplı operasyon düzenlenirken, kentteki jandarma ekipleri belirlenen noktalarda eş zamanlı baskınlar gerçekleştirdi. Özel eğitimli narkotik köpeklerinin de kullanıldığı operasyonlarda, şüphelilere ait ev ve iş yerlerinde detaylı aramalar yapıldı. Ele geçirilen uyuşturucu maddeler ve diğer suç unsurları incelenmek üzere ilgili laboratuvarlara gönderildi.