Diyarbakır Valiliği, yaz aylarında hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkmasıyla birlikte artan boğulma vakalarına karşı harekete geçti. Valilikten yapılan açıklamada, kent genelindeki tüm su alanlarında her ne sebeple olursa olsun suya girilmesi, yüzülmesi ve serinleme amacıyla kullanılması yasaklandı. Özellikle çocuk ölümlerindeki endişe verici artışın tedbir almayı zorunlu kıldığı belirtildi.
YASAK HANGİ ALANLARI KAPSIYOR?
Valilik kararına göre Diyarbakır ili genelinde bulunan tüm sulama kanalları, barajlar, göl ve göletler, akarsular, sel kapanları, regülatörler, su iletim ve deşarj tesisleri, taşkın kontrol tesisleri ile benzeri tüm su alanlarında suya giriş yasağı getirildi. Yetkililer, bu alanlarda serinlemek amacıyla yüzülen olayların her yıl onlarca can kaybına yol açtığını, alınan kararın can güvenliğini önceleyen bir tedbir olduğunu vurguladı.
YASAĞI İHLAL EDENLERE PARA CEZASI
Yasağa aykırı hareket eden kişiler hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 32'nci maddesi uyarınca idari para cezası uygulanacağı bildirildi. Açıklamada özellikle çocuklar bakımından ihlal durumunda velileri veya kanuni temsilcileri hakkında da aynı cezai işlemin uygulanacağı belirtildi. Valiliğin kararında, yasağın temel amacının telafisi mümkün olmayan acı olayların önüne geçilmesi olduğu vurgulandı.
DENETİMLER KOORDİNELİ OLARAK YAPILACAK
Alınan yasak kararının uygulanmasına yönelik denetim ve kontrollerin, kaymakamlıklar, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Belediye Başkanlıkları ve DSİ 10. Bölge Müdürlüğü tarafından koordinasyon içerisinde titizlikle yürütüleceği kaydedildi. Tespit edilen ihlallerde gerekli tutanaklar düzenlenecek ve ilgili kolluk birimlerince idari yaptırımlar uygulanacak.
VALİLİKTEN VATANDAŞLARA ÇAĞRI
Valilik yetkilileri, vatandaşların belirtilen yasaklara hassasiyetle riayet etmeleri, çocuklarını ve gençleri su alanlarından uzak tutmaları konusunda çağrıda bulundu. Özellikle çocuklu ailelere seslenen yetkililer, serinlemek için yetkili yüzme alanları ve havuzların tercih edilmesi gerektiğini, doğal su kaynaklarının ölümcül riskler taşıdığını hatırlattı.