Diyarbakir.Net | Diyarbakır | Diyarbakır'da berberlerin atık jiletleri toplanıyor: Bakın ne yapılacak!

Diyarbakır'da berberlerin atık jiletleri toplanıyor: Bakın ne yapılacak!

Diyarbakır'da Yenişehir Belediyesi ve Berberler Odası iş birliğinde başlatılan çalışma ile kullanılmış jiletler doğaya zarar vermeden geri dönüşüme kazandırılacak.

Diyarbakır'da Yenişehir Belediyesi ve Berberler Odası iş birliğinde başlatılan çalışma ile kullanılmış jiletler doğaya zarar vermeden geri dönüşüme kazandırılacak.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)
Diyarbakır'da berberlerin atık jiletleri toplanıyor: Bakın ne yapılacak!

Diyarbakır Yenişehir Belediyesi, çevre duyarlılığı kapsamında önemli bir adım attı. İlçedeki berberlerin kullandığı atık jiletlerin güvenli şekilde toplanması ve geri dönüşüme kazandırılması için özel kumbaralar dağıtılmaya başlandı. Proje ile hem doğa hem de sokak hayvanları korunacak.

KUMBARALAR BERBERLERE DAĞITILIYOR

Yenişehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü ile Berberler Odası arasında imzalanan protokol kapsamında, ilçede hizmet veren berberlere atık jilet kumbaraları ulaştırılmaya başlandı. Dağıtım çalışmalarına Belediye Eşbaşkan Yardımcısı Abdussamet Zorlu ve Berberler Odası Başkanı Cemil Değirmenci de katılım gösterdi.

HEM DOĞA HEM HAYVANLAR KORUNACAK

Projenin temel amacı, berberlerde kullanılan jiletlerin gelişigüzel çevreye atılmasını engellemek. Yetkililer, bu uygulamanın doğaya verilebilecek zararların önüne geçmesinin yanı sıra sokak hayvanlarının kesici maddeler nedeniyle yaralanmasını da engelleyeceğini belirtti. Daha önce benzer sorunların yaşandığına dikkat çekilerek, bu adımın önemine vurgu yapıldı.

GERİ DÖNÜŞÜM SÜRECİ BAŞLIYOR

Berberlere dağıtılan özel tasarım kumbaralarda biriktirilecek atık jiletler, belirli aralıklarla belediye ekiplerince toplanarak geri dönüşüm tesislerine gönderilecek. Bu sayede atıkların çevreye zarar vermesi engellenirken, ekonomik döngüye de katkı sağlanacak. Yetkililer, çalışmanın ilçedeki tüm berberleri kapsayacak şekilde yaygınlaştırılacağını ifade etti.

Resim

SIFIR ATIK HEDEFİNE KATKI

Yenişehir Belediyesi, sıfır atık politikaları doğrultusunda bu tür projelere devam edeceklerini belirtti. İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmayla, ilçe genelinde daha yaşanabilir ve temiz bir çevre hedefleniyor. Berberler Odası Başkanı Değirmenci de esnafların bu projeye tam destek vereceğini söyledi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız