Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Kadın Politikaları Dairesi Başkanlığı ile Kadının İnsan Hakları Derneği iş birliğinde yürütülen Kadının İnsan Hakları Eğitim Programı (KİHEP), görkemli bir törenle sona erdi. 13 Şubat'ta başlayan ve 16 hafta boyunca devam eden programı tamamlayan 17 kadın, Sümerpark Ortak Yaşam Alanı'nda düzenlenen etkinlikte belgelerine kavuştu.
BELGESEL GÖSTERİMİYLE BAŞLADI
Tören, "Bu Kalabalığı Hatırla" isimli belgeselin gösterimiyle başladı. Katılımcı kadınların duygusal anlar yaşadığı gösterimin ardından söz alan KİHEP Eğitmeni Rojda Kızgın, programa katılım sağlayan kadınlara teşekkür etti. Kızgın, yasalarda cinsiyet eşitliğinin yer almasına rağmen kadınların hayatın her alanında toplumsal cinsiyet rollerinin dayattığı sınırlamalar ve ayrımcılıkla mücadele ettiğine dikkat çekti.
KİHEP’İN ÖNEMİ VURGULANDI
"Mevcut yasalarda yer alsa da haklarımız ancak biz hayata geçirebilirsek bir anlam ifade eder" diyen Kızgın, KİHEP’in kadınların toplumsal değişimde aktif rol almasını destekleyen önemli bir çalışma olduğunu ifade etti. Eğitim programının, kadınlara sadece haklarını öğretmekle kalmayıp bunları talep edebilme cesareti de kazandırdığını vurguladı.
KATILIMCILARDAN GÜÇLÜ MESAJLAR
Programa katılan kadınlar ise eğitim sürecinin kendileri için dönüştürücü olduğunu dile getirdi. Kadın hakları konusunda bilgi ve farkındalıklarının arttığını söyleyen katılımcılar, farklı birimlerde çalışan kadınlarla bir araya gelerek deneyim paylaşımında bulunma fırsatı yakaladıklarını belirtti. Eğitim sürecinin hem bireysel hem de kurumsal anlamda güçlendirici bir deneyim sunduğu ifade edildi.
EĞİTİMDE İŞLENEN BAŞLIKLAR
Büyükşehir Belediyesinin farklı daire başkanlıklarında görev yapan ve Kadın Meclisinde yer alan kadınların katıldığı 16 grup çalışmasında; Kadının İnsan Hakları, Anayasal ve Medeni Haklar, Kadına Karşı Şiddet ve Aile İçi Şiddet, Kadının Ekonomik Hakları, İletişim, Kadın ve Cinsellik, Kadın ve Doğurganlık Hakları, Kadın ve Siyaset ile Feminizm ve Kadın Hareketi gibi hayati konular ele alındı.

KATILIM BELGELERİ TAKDİM EDİLDİ
Konuşmaların ardından, 16 haftalık zorlu eğitim sürecini başarıyla tamamlayan 17 kadına katılım belgeleri takdim edildi. Programın, önümüzdeki dönemde daha fazla kadına ulaşarak devam etmesi planlanıyor. Yetkililer, kadınların hakları konusunda bilinçlenmesinin ve toplumsal hayata eşit katılımının sağlanması için bu tür eğitimlerin önemine vurgu yaptı.