Dicle Üniversitesi, bu yıl da lise öğrencilerine yönelik tanıtım programlarına ev sahipliği yaptı. 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı boyunca bölgenin farklı il ve ilçelerinden gelen 56 okuldan toplam 1991 öğrenci, rehber öğretmenleri eşliğinde üniversitenin kapılarını araladı. Amacı üniversite ortamını erken yaşta deneyimleyerek doğru tercih yapmalarına katkı sağlamak olan ziyaretler, gençlerin yoğun ilgisiyle karşılandı.
AMFİLERDE DERS DENEYİMİ
Ziyaret programı kapsamında öğrenciler, Dicle Üniversitesi’nin kampüs alanını gezerken fakülteleri de yakından görme fırsatı buldu. Amfilerde akademisyenlerin derslerine misafir olan gençler, üniversite eğitiminin dinamiklerini yerinde gözlemledi. Yetkililer tarafından öğrencilere farklı bölümlerin eğitim içerikleri, mezuniyet sonrası kariyer olanakları, uluslararası değişim programları, öğrenci projeleri ve staj imkanları hakkında kapsamlı bilgiler aktarıldı. Özellikle mezunlarla kurulan iletişim kanalları ve yurt dışı eğitim fırsatları, öğrencilerin en çok ilgisini çeken konular arasında yer aldı.

KAMPÜSÜN HER KÖŞESİNDE HATIRA KARESİ
Kampüsün yeşil alanları, kütüphaneleri, sosyal tesisleri ve laboratuvarlarını gezme imkanı bulan lise öğrencileri, üniversite yaşamını tüm yönleriyle deneyimledi. Gezi boyunca gruplar halinde hatıra fotoğrafları çektiren öğrenciler, öğrenci odaklı eğitim anlayışından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Ziyaretçi öğrenciler, kampüsün büyüklüğü ve sunduğu sosyal olanaklar karşısında şaşkınlıklarını gizleyemezken, bazı öğrenciler tercih listelerini şimdiden güncellediklerini ifade etti.

REKTÖR ERONAT’TAN GENÇLERE DAVET
Dicle Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamuran Eronat, lise öğrencilerini ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Eronat, gençlerin kariyer yolculuğunda erken rehberliğin önemine vurgu yaparak, “Üniversitemizi ziyaret eden öğrencilerimizin geleceklerine yön verecek doğru tercihler yapabilmeleri için bu tür tanıtım çalışmalarını çok değerli buluyoruz. Dicle Üniversitesi olarak kapılarımızı her zaman gençlerimize açık tutuyoruz. Bilimle, akademiyle ve kampüs hayatıyla buluşmaya devam edeceğiz” dedi. Ziyaretlerin önümüzdeki dönemlerde de devam edeceği belirtilirken, üniversite yetkilileri farklı illerden gelen talepleri değerlendirmeye aldıklarını söyledi.