Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" çerçevesinde düzenlediği ödül töreni ve sergi etkinliği, eğitim camiasını bir araya getirdi. Yıl boyunca okullarda gerçekleştirilen çeşitli yarışmalarda üstün başarı gösteren öğrenciler, düzenlenen törenle ödüllerini teslim alırken, hazırlanan eserler de sergi alanında izlenime sunuldu.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
İl Milli Eğitim Müdürü Salih Sadoğlu, şube müdürleri ve çok sayıda katılımcının yer aldığı programda, dereceye giren 12 öğrenciye ödülleri takdim edildi. Özellikle dış ilçelerden gelen öğrencilerin ve ailelerinin katılımı törene renk katarken, sergilenen afiş ve şiir çalışmaları katılımcılardan tam not aldı. Sadoğlu, projenin sadece bir yarışma değil, öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştiren kapsamlı bir eğitim hamlesi olduğunu vurguladı.
DİL BECERİLERİNİ GÜÇLENDİRME HEDEFİ
Konuşmasında sosyal medyanın dil üzerindeki daraltıcı etkisine dikkat çeken Salih Sadoğlu, Bakanlığın bu projeyle öğrencileri daha zengin bir kelime hazinesine kavuşturmayı amaçladığını belirtti. Sadoğlu, "Edebiyat ve Türkçe derslerinde artık sadece yazılı sınavlara değil, konuşma ve dinleme becerilerini ölçen sınavlara da ağırlık veriyoruz. Projemiz, öğrencilerimizin bu kazanımları hayatın her alanında kullanmalarını hedefliyor" ifadelerini kullandı.
ÖĞRENCİLERİN BAŞARI GURURU
Yarışmalarda afiş dalında birincilik kazanan Ergani Süleyman Nazif Anadolu Lisesi öğrencisi Melek Yiğit, İstiklal Marşı'ndan ilham alarak hazırladığı çalışmasıyla şehitlerimizin hatırasını yaşatmak istediğini paylaştı. Şiir kategorisinde birinciliği göğüsleyen Kulp Atatürk İlkokulu öğrencisi Pelda Amaç ise kendi el emeğiyle hazırladığı 23 Nisan konulu şiiriyle büyük başarı elde etti. Öğrencilerin başarılarında büyük pay sahibi olan danışman öğretmenler, bu tür projelerin öğrencilerin araştırma ve yaratıcılık süreçlerine büyük katkı sağladığını dile getirdi. (Diyarbakir.net)