Diyarbakır'da kamuoyunu derinden sarsan ve baba ile oğlunun canice katledildiği cinayet davasının ikinci celsesi 7’nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. Olayın aydınlatılması için kilit rol oynadığı değerlendirilen maktullere ait kayıp telefonun akıbeti, duruşmada gergin anların yaşanmasına neden oldu.

DURUŞMADA DİKKAT ÇEKEN DETAYLAR
Sati ailesini temsil eden avukatlar, cinayetin tüm detaylarını barındırdığı düşünülen kayıp telefonun bulunmasının davanın seyrini değiştireceğini belirterek mahkeme heyetinden bu konuda kapsamlı bir araştırma yapılmasını talep etti. Ancak mahkeme heyeti, bu talebi hukuki gerekçelerle reddederek ana sanık Ali Mert İldeniz’in tutukluluk halinin devamına hükmetti.

TANIKLAR MAHKEME SALONUNDA KONUŞTU
Duruşmaya katılan tanıklardan mahalle muhtarı Seyithan Bakır, olaydan sonra İldeniz ile yaptığı görüşmeyi aktardı. Bakır, sanığın kendisine Remzi Sati ile sadece telefonla konuştuğunu, yüz yüze gelmediklerini söylediğini belirtti. Bir diğer tanık ise olay gecesi kum ocağı civarında daha önce farları açık bekleyen kamyoneti, gece saat 02.00 sularında yanarken gördüğünü ifade etti.

SERT TARTIŞMALAR YAŞANDI
Duruşma sırasında ailenin avukatı Sabahattin Acar ile mahkeme hakimi arasında dikkat çeken bir diyalog yaşandı. Acar’ın mahkeme kararlarını eleştiren sert sözlerine hakim, "Bizi mi sorguluyorsunuz?" diyerek tepki gösterdi. Avukat Acar ise bu soruya "Evet, sizi sorguluyorum" yanıtını verdi. Mahkeme heyeti, tutuksuz sanıkların yeniden tutuklanması taleplerini de kabul etmeyerek dosyayı eksikliklerin giderilmesi amacıyla 3 Kasım tarihine erteledi. (DHA)




