Diyarbakir.Net | Diyarbakır | Fas'taki kadın zirvesinde Diyarbakır rüzgarı: Eşbaşkanlık modeli masaya yatırıldı

Fas'taki kadın zirvesinde Diyarbakır rüzgarı: Eşbaşkanlık modeli masaya yatırıldı

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Kadın Meclisi toplantısında kadınların yerel yönetimlerdeki temsiline ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Eşbaşkanlık modelinin kadın özgürlükçü bir perspektif olduğunu belirten Bucak, kadın yöneticilerin kapsayıcı ve katılımcı dil kurabilmesi gerektiğini vurguladı.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Kadın Meclisi toplantısında kadınların yerel yönetimlerdeki temsiline ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Eşbaşkanlık modelinin kadın özgürlükçü bir perspektif olduğunu belirten Bucak, kadın yöneticilerin kapsayıcı ve katılımcı dil kurabilmesi gerektiğini vurguladı.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)
Fas'taki kadın zirvesinde Diyarbakır rüzgarı: Eşbaşkanlık modeli masaya yatırıldı

Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Kongresi, Fas'ın Tanca kentinde üçüncü gün programıyla devam ederken, bu yıl ilk kez düzenlenen UCLG Kadın Meclisi toplantısı dikkat çekti. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak, dünyanın farklı ülkelerinden kadın belediye başkanları ve yerel yöneticilerin katıldığı toplantıda konuştu.

"KADIN YÖNETİCİ KAPSAYICIDIR"

Toplantıda kadınların siyasetteki varlığının örgütlü mücadeleyle mümkün olduğunu belirten Bucak, "Kadın yönetici aynı zamanda kapsayıcıdır. Yanındaki kadın yoldaşlarını büyüten, geliştiren, kadın mücadelesini kentlerin ve siyasetin her alanına taşıyandır" dedi. Kadın lider yerine kadın yönetici ifadesini tercih ettiğini söyleyen Bucak, "Kadın lider kelimesi iktidarı çağrıştırır, erkek egemen ve patriarkal bir dili çağrıştırır" diyerek kadınların kendi dilini ve yönetim anlayışını oluşturmasının önemine dikkat çekti.

EŞBAŞKANLIK MODELİ YÜZDE 50 TEMSİLİYET DEMEK

Belediyelerde uygulanan eşbaşkanlık modeline değinen Bucak, "Eşbaşkanlık modeli kadın özgürlükçü bir perspektif, kadın özgürlükçü bir model, kadınların erkeklerle eşit yüzde 50 temsiliyeti demek. Bizde şu an 50'den fazla belediye var ve 50 kadın belediye eşbaşkanı var" ifadelerini kullandı. Bucak, kadın kotasından fermuar sistemine uzanan süreçte yüzde 50 eşit temsiliyete ulaşmanın önemli bir kadın mücadelesi olduğunu vurguladı.

Eşbaşkan Bucak, UCLG Kadın Meclisi’nde konuştu: Eşbaşkanlık modeli kadın özgürlükçü bir perspektifi ifade ediyor 3

"DEĞİŞİM BURALARDA BAŞLIYOR"

UCLG-MEWA ve UCLG Dünya Teşkilatı'nda kadın temsiliyetinin daha görünür olması gerektiğini belirten Bucak, "Kadın politikalarına daha fazla önem verilmesi gerektiğini ve kadın kotasının, kadın eşit temsiliyetinin oluşmasını istiyorum. Değişim buralarda başlıyor" dedi. Bucak, "Özgür ve demokratik bir toplum, ancak özgür ve örgütlü kadınlarla, özgür ve örgütlü kadınların birbirini desteklemesiyle mümkün" sözleriyle konuşmasını tamamladı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız