Diyarbakır 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi, geçtiğimiz süreçte 19 yaşındaki Helin Eren’in hayattan koparılmasıyla ilgili davanın ilk duruşmasına ev sahipliği yaptı. Üç aylık hamile eşini öldürdüğü gerekçesiyle tutuklu bulunan Siyabent Şeker, mahkeme heyeti karşısına çıkarıldı.

DURUŞMA DETAYLARI VE TALEPLER
Duruşma esnasında sanık Şeker, SEGBİS sistemi yerine bizzat mahkeme salonunda hazır bulunarak savunma yapma talebinde bulundu. Mahkeme heyetinin bu talebi kabul etmesinin ardından, sanığın daha önceki aşamalarda cinayeti işlediğine dair ikrarları dosyaya yansıdı. Aile avukatı Onur Değer, duruşma sonrası yaptığı açıklamada, olayın tasarlanarak ve eziyet çektirilerek gerçekleştirildiğini vurguladı.

29 EYLÜL'E ERTELENEN SÜREÇ
Avukat Değer, sanığın mahkeme tarafından hiçbir ceza indirimi olmaksızın üst hadden cezalandırılmasını beklediklerini belirterek, Helin Eren'in karnındaki bebeğin de yaşam hakkının gasp edildiğini hatırlattı. Eksik evrakların tamamlanması ve sanığın savunmasının alınması amacıyla dava 29 Eylül tarihine ertelendi. Diyarbakır kamuoyunun yakından takip ettiği bu dava, kadın cinayetlerine yönelik hukuki beklentileri de bir kez daha gündeme taşıdı. (DHA)



