Diyarbakir.Net | Diyarbakır | Kavrulmanın ispatı: Diyarbakır 13 günün 11'inde kritik sınırı aştı

Kavrulmanın ispatı: Diyarbakır 13 günün 11'inde kritik sınırı aştı

Meteorolojik verilere göre bölgede sıcaklık dalgası 13. gününde de etkisini artırarak sürdürüyor. Dünün verilerine göre Diyarbakır yine Türkiye'nin en sıcak bölgeleri arasında yer aldı.

Meteorolojik verilere göre bölgede sıcaklık dalgası 13. gününde de etkisini artırarak sürdürüyor. Dünün verilerine göre Diyarbakır yine Türkiye'nin en sıcak bölgeleri arasında yer aldı.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)
Kavrulmanın ispatı: Diyarbakır 13 günün 11'inde kritik sınırı aştı

Türkiye genelinde etkili olan sıcak hava dalgası 13. gününde de etkisini kaybetmiyor. Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde sıcaklıklar mevsim normallerinin çok üzerinde seyrederken, dün (22 Haziran) en yüksek değer Şırnak'ın Cizre ilçesinde 42,1 derece olarak ölçüldü. Mardin'in Nusaybin ilçesi 42,0, Diyarbakır'ın Bismil ilçesi ve Batman Merkez ise 41,9 dereceyle listede üst sıralarda yer aldı.

13 İLÇEDE REKOR SEVİYELER

Boğaziçi İklim Değişikliği Merkezi'nden Levent Kurnaz'ın aktardığı bilgilere göre meteoroloji istasyonlarından alınan verilerde, dünün (22 Haziran) en sıcak noktalar arasında Şanlıurfa Ceylanpınar 41,6, Gaziantep Nizip 39,6, Siirt Kurtalan 39,3 ve Antalya Serik 39,0 dereceyle dikkat çekti. Özellikle Batman Merkez'in 41,9 dereceye ulaşması, kentte bu yazın en yüksek değerlerinden biri olarak kayıtlara geçti. Antalya'nın Gebiz mevkiinde ölçülen 39,0 derece ise Akdeniz kıyılarında da sıcaklıkların yeniden tırmanışa geçtiğini gösterdi.

13 GÜNLÜK TABLO: DİYARBAKIR 11 GÜN 40 DERECEYİ AŞTI

Sıcaklık dalgasının 13 günlük seyri, bölgedeki kavurucu etkinin boyutlarını gözler önüne seriyor. Diyarbakır, 13 günün 11'inde 40 derece sınırının üzerinde kalırken, Şırnak'ın Cizre ilçesi ise aynı sürenin 10 gününde 40 dereceyi aştı. Şanlıurfa 41,6, Mardin 42,0 dereceyle dalganın en yüksek noktalarına ulaşırken, kentlerdeki sıcaklık artışları mevsim normallerinin 6 ila 10 derece üzerinde gerçekleşti.

BATMAN'DA TARİHİ ZİRVE: 41,9 DERECE

Batman Merkez'de ölçülen 41,9 derece, kentte bu yıl kaydedilen en yüksek değer olarak öne çıkıyor. Sıcaklığın mevsim normallerinin 6,5 derece üzerinde gerçekleşmesi, kentte yaşayanları gölge ve serin alanlara yönlendirirken, uzmanlar özellikle 11.00-16.00 saatleri arasında dışarı çıkılmaması uyarısını yineledi. Yetkililer, yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların daha dikkatli olması gerektiğini belirtti.

ANTALYA'DA YENİDEN TIRMANIŞ

Sıcak hava dalgasının sadece Güneydoğu ile sınırlı kalmadığını gösteren verilere göre, Antalya'nın Serik ilçesinde sıcaklık 39,0 dereceye yükseldi. Akdeniz kıyılarında yeniden başlayan tırmanış, turizm bölgelerinde de tedbir alınmasını gerekli kılıyor. Uzmanlar, nem oranının da etkisiyle hissedilen sıcaklığın daha da yüksek olabileceğine dikkat çekiyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız