Diyarbakır Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü, Silvan ilçesinde bölgenin kireçli su yapısına bağlı olarak şebeke borularında zamanla oluşan mineral birikiminin su iletim kapasitesini düşürmesi üzerine harekete geçti. Konak, Mescit ve Kale mahallelerini kapsayan bakım çalışması kapsamında ekipler sahada yoğun mesai harcıyor.
BORULARDA BLOK HALİNE GELMİŞ KİREÇ TABAKALARI
Yerinde yapılan teknik incelemelerde Sanayi Mevkii, Bahçelievler Sitesi çevresi, Gazi Caddesi, Üstünler Konağı çevresi ile Mescit ve Konak mahallelerinin belirli noktalarında boru, vana ve bağlantı elemanlarında blok haline gelmiş kireç tabakaları tespit edildi. 2017 yılında döşenen Silvan şebekesinde bölgesel su kaynağının yapısal olarak yüksek kireç içermesi nedeniyle boru iç yüzeylerinde yıllar içinde önemli miktarda mineral biriktiği belirlendi.

KİREÇ SU KALİTESİNİ ETKİLEMİYOR AMA İLETİMİ ENGELLİYOR
Yetkililer, oluşan kireç birikiminin su kalitesini olumsuz etkilemediğini ancak boru kesitini daraltarak iletim verimliliğini düşürdüğünü ifade etti. Silvan Şube Müdürü Mehmet Kaya, kente sağlanan içme suyunun kireçli olmakla birlikte sağlık standartları açısından herhangi bir sorun teşkil etmediğini vurguladı.
ŞUBE MÜDÜRÜ KAYA: "BİRİKİMİ GİDERMEK İÇİN ÇALIŞMA BAŞLATTIK"
Şube Müdürü Mehmet Kaya, "Ancak kireç; borularda, vanalarda ve bağlantı noktalarında birikerek su akışını kısıtlıyor. Bu birikimi gidermek ve iletim sistemini yeniden işler hale getirmek amacıyla kapsamlı bir temizlik çalışması başlattık" dedi.

BAKIM SÜRESİNCE SU TANKERLE KARŞILANIYOR
Kaya, bakım çalışmaları süresince bölge sakinlerinin su ihtiyacının 153 Çağrı Merkezi'ne iletilen talepler doğrultusunda iki tankerle karşılandığını belirtti. DİSKİ'nin yüksek mineral yoğunluğuna sahip şebekelerde periyodik bakım süreçlerini sistematik bir yapıya dönüştürmeyi hedeflediğini vurgulayan Kaya, bu yaklaşımın Silvan'da altyapı güvenilirliğini uzun vadede güçlendirmeyi amaçladığını söyledi.